Helg, Clouedo och arbetsintrevju!

I fredags kom Frugan till Norpan igen, weeee! Jag va och mötte henne vid stationen på fm sen gick hon till världens bästa frisör Kristine på Mates(blev SUPERFIN) och jag till jobbet. På kvällen sen gick elvira och åsa på moneybrother i lkpg och jag va hemma hos Monica. Sen möttes vi på Hugo och dansade kvällen/natten igenom, ROLIGT! Åsa sov sen hemma hos mig och dagen efter träffade vi elvira igen för en runda på stan och en trevlig fika på Wayne's.
   I lördags så hade jag sjukt gärna velat gå till Parklife eftersom det verkade som alla hade tänkt gå dit för en gångs skull, men jag skulle ju självklart jobba på söndagen så det blev inget med det. Jag tillbringade kvällen hemma hos Elvira med god mat och vin sen spelade vi ett par omgångar Clouedo med hennes bror Johannes och hans vänn Martin. Jag var tyvärr väldigt seg i huvudet den kvällen för jag fattade verkligen ingenting så det blev tyvärr ingen vinst för mig. Det var iaf tur för mig att jag lyckades pricka in omställningen för vintertid för det gjorde att jag fick sova till 8 istället för 7 (igentligen). Efter att ha jobbat i stallet i 9½ timme masade jag mig hem och in i duschen för att dedan bege mig till Elivra igen! Nu drack vi MASSSSSSOR med Chaite och åt pepparkakor och självklart spelades det mer Clouedo, det är faktiskt grymt roligt men man måste vara skärpt för att hänga med, vilket jag inte va denna gången heller. Men jag lyckades vinna första omgången, weeeei!



Igår blev jag väldigt lycklig när jag letade igenom mammas gammla kista med kläder. Hittade en svinsnygg kjol, precis sån modell och precis sådan vinröd färg som jag velat ha, JIPPI! Sen hittade jag en sexig svart klänning med knappar och ett skärp samt en orange sjal. Dom kläderna har legat i den där kistan i år utan att jag vetat om det! GAHHHH!



Igår när jag va och fika med pappa ringde de från åhlens och ville att jag skulle komma på arbetsintervju hos dom idag (tisdag). Eftersom jag bara jobbar 2 h på vaxkupan så tyckte jag att jag kanske kan klämma in ett jobb till. Så jag va där idag och pratade med dom och de tyckte att jag skulle sluta på vaxkupan och börja hos dom istället. Men detta var bara ett jobb över julen som kanske skulle resultera i extrajobb typ varannan helg senare. Men de va väldigt benägna om att få mig att börja hos dom eftersom det tydligen va svårt att hitta folk med stor musikvana. Men jag känner inte att jag vill förlora mitt underbara jobb på vaxkupan, även om det bara är 2 h om dagen eftersom jag lär mig så himla mycket och trivs så sjukt bra! Men de skulle ringa igen på fredag och se om jag hade ändrat mig tills dess. Men det blir nog inget Åhlens för mig, inte än iaf!

Nu ska jag snart iväg och Bowla och äta mat på Hugo med de andra klubbarrangörerna i stan, rooooligt!
Sen har jag lekt med photoshop för att få vasaparken att se ännu läskigare ut by night och så måste jag hitta en vinterjacka!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0