Körkort, fest och soppatorsk!

Detta måste vara en av de konstigaste helgerna jag haft tror jag. Allt började med att jag tog mitt körkort i torsdag vilket känns mest konstigt. Sen har det bara fortsatt... Men jag har lärt mig en hel del och haft väldigt roligt!

Torsdag:
Jag var nervös som ett djur inför uppkörningen, kommer till körskolan och får en annan körlärare, blir skriken på i 40 min, har uppkörning som jag klarar! Sen tog jag bilen till stallet, hade Evas lektioner sen bilen hem. På kvällen kom Stina och Åsa hit för att fira och för att vi skulle gå på Lykke Li. Vi drack upp Champagnen jag fått av mamma och Hasse (supergod). Sen gick vi till babylhouse och drack lite öl innan vi begav oss mot Hugo. Konserten var jättebra om man bortser från publiken som mest stod och pratade. Men Lykke Li är verkligen cool, hennes låtar är toppen och det var kul att hon hade band med sig! Jag lyckades även bränna hål på mina strumpbyxor och så var Janne på hugo för första gången (kändes lite skumt att ha honom där, det är ju min fristad ju). Vi gick hem vid halv 2 och sen sov vi!



Fredag:
Vi masade oss upp, jag gick och jobbade, åkte till stallet, åkte hem. Sen ville Hasse tydligen bjuda oss på middag för att fira körkortet så vi gick till Durkslaget. Precis som de senaste gångerna vi varit där tog det 50 min från det vi beställt maten tills den kom... Gå inte dit, maten är god men annars suger det!! Jag skulle möta Cicci kl 8 för att vi skulle gå till Tomas med då hade vi inte ens fått våran mat så hon fick komma in. Sen gick vi till Tomas för de skulle ha "klassfest" typ. Själv kände jag inga (förutom Tomas & Cicci) men hade väldigt roligt trots allt. Kvällen slutade inte riktigt som jag tänkt... Jag tål tydligen inte Tequila =D




Lördag:
Jag var hemskt trött och började morgonen med julmust... Sedan segade jag ett tag och sen mötte jag Cicci. Vi gick en sväng på stan, åt på Mc Donalds och fikade på Fräcka Fröken, pratade om vänner som man egnetligen inte borde kalla vänner. Jag måste komma ihåg mitt nyårslöfte att inte slösa min tid och energi på människor som inte förtjänar det. Jag har nu insett att jag måste kolla över vilka jag kallar mina vänner och inte...
Kl 19.15 åkte jag och hämtade Hanna för vi skulle till Maddes inflyttningsfest i Lkpg. Det regnade och var hemskt mörkt på vägen dit, lite läskigt. Hos Madde var det trevligt kändes dock konstigt att behöva tacka nej till välkomstbålen eftersom "Jag kör!" hahaha. Sen började hemresan... Hua mig vilken cirkus det blev! För det första började det snöa (!) i höjd med Linghem och det snöade massor!! Så vi fick köra i 70 km/h på motorvägen eftersom jag inte såg något och vägen var helt spårig och hal. Vid Linghem började även min bensinmätare att blinka, men eftersom min kära mor sagt till mig att bensinen skulle räcka fram och tillbaka så litade jag på henne. Men icke sa nicke ! ! Precis vid avfarten på Klockaretorper sa min lilla bil nej tack och stannade, alla lampor blinkade! Jösses säger jag bara men vi kom på ganska snabbt att det antagligen var bensinen. Jag försökte ringa Mamma men hon och Hasse var på middag och ingen hade telefonen med sig (TACK!), mormor och morfar är i Norge och pappa svarade inte. Som tur va har Hanna en ängel till pojkvänn och hanns ängel till vän. De åkte och köpte en dunk, fyllde den sen kom de till oss och räddade oss! Sen fick jag åka och tanka och sen hem, var hemma 01.30 åkte från lkpg 22.45... Jag var hemskt skärrad och arg på min mor när jag kom hem men framförallt KALL! Hade tygskor och klänning på mig, hade ju inte direkt planerat ett sådant missöde och framför allt inte att det skulle snöa ute! BLÄ!!! Nu har jag iaf lärt mig att alltid ha full tank!



Söndag:
Nu ska jag snart åka tillbaka till Lkpg men den här gången till Stina för Elvira kommer dit =D Hoppas det går bättre den här gången, nu har jag ju iaf bensin! Rapport kommer... haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0