Stoppad av farbror polisen!

Imorse när jag skulle åka till stallet för att jobba hann jag inte längre än till skvallertorget. För där stod polisen och vinkade in varenda bil som körde förbi. kl 07.45 (!). Iaf så fick jag köra in till vägkanten och sen fick jag blåsa och visa mitt "körkort" som föt tillfället består av en stor lapp och mitt legg. Jag hade som tur va ingen alkohol i blodet men jag kan lova att jag blev ganska skakis när de vinkade in mig. När han bad big blåsa så var jag tvungen att tänka efter så jag verkligen inte hade drukigt något. Haha det va då typ 36 h sen jag drack något som kunde ge utslag, men endå var jag lite nervös. Jösses vilken start på morgonen och vilken start på min "körkortskarriär" jag har fått. Haft körkort i snart 1 ½ vecka och har redan fått soppatorsk och blivit stoppad av polisen (mamma har aldrig i hela sitt liv fått blåsa), jag kommer bli härdad!

I fredags var jag och Moa ute, först Världens som var jättefull och jättetrist, sen babyl och sist Hugo. Hugo var inte så roligt alls faktiskt, mest skumt folk och dålig musik.
I lördags var jag först och hämtade Cicci i vilbergen och sen gick vi på stan. Sen gick vi hem till mig och åt chokladglass. Vi skulle på bio kl 21 för att se No Country for Old Men (Juno gick tydligen inte på lördagar) så vi åt på Mc Donalds först, köpte godis (notera hur otroligt nyttiga vi var denna dag) och sen BIO! Filmen var väldigt bra och väldigt läskig, jag gömde mig bakom halsduken hela filmen typ, haha jag är en sådan mes! Men jag kan verkligen rekommendera den.

I dag söndag när jag jobbade i stallet hände en sjukt rolig grej. Det har flyttat in en ny ponny hos oss (som är så sjukt söt att jag skulle kunna äta upp den!) som heter Robin. Det visade sig att den lilla tjejen som ägde hästen är ett av de teoribarn jag hade för 7 år sedan, när hon var typ 3 och jag 13 år. Hennes mamma var så glad att se mig för Amanda (som flickan heter) hade haft mig som sin största idol när hon var liten och jag har fortfarande massor med teckningar från henne kvar. Väldigt roligt faktiskt och nu är hon 10 år och har en egen ponny, hoppas jag lärde henne något vettigt iaf!

image436
Han var så sjukt läskig, hela filmen igenom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0