En gång hästtjej, alltid hästtjej!

Igår när jag jobbade fick jag en hemsk påminnelse, inne på kontoret låg fakturan på min ridavgift för nästa termin. Öppnade först och suckade över priset men insåg sen att jag ju inte ska betala den, jag ska ju inte rida kvar nästa termin! Eftersom jag (förhoppningsvis, vågar inte lova mig själv än) ska plugga och flytta i höst så kommer jag inte ha råd att rida, speciellt inte där jag ska bo. Jag som har ridit i snitt en gång i veckan i 15 år, vissa veckor varje dag, ska nu går till att inte rida alls. Vilken chock jag fick, har inte tänkt på det så innan. Visst kommer jag kunna rida när jag kommer hem, men ändå! Har varit NFK trogen hela tiden och det är hästarna och stallet som fostrat mig ända sen jag red på den där åsnan på skansen. Alla hästar som kommit och gått, alla vänner som jag fått genom stallet. Mina två bästa och längsta vänner, Cicci och Moa har jag lärt känna i stallet. 

Men det kommer inte vara slut med hästarna för mig! När jag är klar med storstadsliv och sånt ska jag ha min gård på landet med iaf tre hästar, så är det bara! En gång häst-tjej, alltid häst-tjej!



Här började det! Jag rider på en åsna på skansen och blir fast. Tjatade tills öronen blödde på mamma och pappa tills jag fick börja rida på NFK. Tror jag är 4 eller 5 på bilden.


Oktober 1994, jag och Pyret. Första terminen på ridskola. Bör tilläggas att Pyret är en shettlandsponny och jag var så liten att jag kunde rida på henne. Tror faktiskt hon lever fortfarande och borde vara runt 25 nu.


Jag och Hagens Martin. Här har jag gått över till lite större hästar. Världens snällaste ponny Martin!


Jag och Kavaljer på väg ut i skogen om jag inte minns fel, ingen aning om hur gammal jag var. Har tagit kort på kort, därför det ser lite konstigt ut.


Jag och Billy-Boy på våran första lokala tävling någonsin, Hageby Div III. Den här hästen är nog den som har stört plats i mitt hjärta. Min första sköthäst, min första förstapris rosett, min första riktiga kärlek =D Han har kastat av mig minst 10 ggr och vi har plockat många rosetter tillsammans! Han står nu på Stockholms Fältrittklubb och jag kommer hälsa på honom så ofta jag kan, min svankryggiga lilla älskling!!


Jag och Charlie, NFK loklal hoppning. Eftersom jag snabbt blev för lång för att rida ponny fick jag gå över till storhäst ganska tidigt. Nästa stjärna hette Charlie. Han var ingen enkel kille att rida men världens snällaste att ta hand om. Han bor nu i Uppsala.


Jag och Magnum, ärevarv efter vi vunnit lektions DM i hoppning 06. Jag och Magnum har haft mycket kul för oss, bland annat har jag min största tävlingsmerit att dela med honom=D


Jag och Candy, Lektions DM 08 på NORF. Efter att Charlie blivit såld och jag lämnat Magnum kom Candy. Virrpottan från Belgien. Började egentligen rida henne av en slump men fastande snabbt. Mycket speciell dam med mycket egna åsikter och mycket spring i benen. Det är även henne jag har att tacka för min försvagade rygg, utdragna ledband som aldrig kommer gå tillbaka. Men jag älskar henne ändå!


Hon busade inte bara utan var riktigt duktig ibland. Efter mycket blod, svett och tårar så gick det faktiskt att hoppa en bana i någorlunda kontrollerat tempo. Min lilla porrstjärna.





Försöker lägga in en bild från Ridledarkursen på Strömsholm i somras men det vill sig inte. Det är nog iaf det roligaste jag gjort i hela mitt liv, roligaste och jobbigaste!











Som sagt, en gång hästtjej, alltid hästtjej! 


Kommentarer
Postat av: CK

Fy det är nästan så jag tjuter en skvätt!

2009-05-12 @ 11:39:08
URL: http://ceciliakimmarie.blogg.se/
Postat av: saras

jaaaa jag med Eda!!Fan så fina bilder!Puss

2009-05-12 @ 13:49:31
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilka fina bilder du Ida! Och som sagt du kommer hitta tillbaka till hästarna när du pluggat klart och när du är hemma på besök här i stan, måste du komma ner till NFK och rida!

2009-05-15 @ 09:13:13
URL: http://hannasofiadahl.blogg.se/
Postat av: Sanniz

åh billy boy <3 vilket år kom han till nfk? (svara gärna på min e post)

2010-07-21 @ 20:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0