Jobbarhelg!!

Denna helg blev en jobbarhelg vill jag lova. Precis när jag skulle hoppas upp på hästen i fredags ringer Pata och undrar om jag inte kan stå i graderoben ikväll mellan kl 00-03, visst sa jag! Kvällen började med att jag och Branko gick till Tomas för att förfesta lite, vilket inte är så smart när man ska jobba (kom jag tyvärr på försent). Hos Tomas va det inte så livat först, det va Tomas, jag och Branko och sen kom Anton som senare byttes ut av Jonte. Men jag måste säga att vi fick en ganska rolig förfest tillslut med liiiiite för mycket vin för att jobba men roligt hade vi allt. Sen fick vi/jag springa till Hugo för att hinna till 00 och garderoben. När jag väl kom dit va det inte så mycket att be för, bara att släna sig rakt in i kaoset och då menar jag KAOS!! Det var runt 550 pers på hugo i fredags... Jag var helt slut när jag kom hem i både huvudet och kroppen (fick träningsvärk i armarna, vad har folk i sina jackor igentligen, BLY??)
De flesta samtalen jag förde den kvällen i garderoben va typ såhär:

Besökare: Asså jag har tappat min lapp!
Ida: Öhhhh...??
Besökare: Men asså min jacka är typ svart!
Ida: Öhhhh...??
Besökare: Men asså mitt tåg går snart du måste skynda dig!!
Ida: Öhhhh...??

Det var säkert en jätterolig kväll på hugo!


I lördags tänkte jag ta det lungt med OC eftersom jag skulle jobba i stallet på söndagen och därför är tvungen att gå upp kl 7. Men Branko insisterade på att jag skulle med till Tomas, jag kunde ju ta det lungt. Eftersom alla skulle till Hugo sen så kunde jag ju gå hem när dom skulle dit. Så vi gick till Tomas, igen. Denna gången va det mer folk där men konstigt nog SJUKT segt! När vi kom satt alla mest och glodde och va tysta. Vi började titta på någon rolig film från intrenet vilket bara gjorde att jag blev sjukt trött. Jag fick en öl av Branko men den gjorde mig tyvärr bara ännu tröttare. Vid tolv gick halva skaran mot hugo och halva hem och sov. Jag gick med Hugo gänget eftersom de gick samma väg som jag. När jag kom hem somnade jag som en gris och sov tills alarmet på telefonen ringde 07:00, denna underbara tidpungt! Iväg till stallet och jobba, jobba, jobba. Jag kom inte från stallet förens kl 17.30 (slutar igentligen 17:00) för att alla hästar visst hade bestämt sig för att rulla sig och eftersom det regnat under dagen så va de inte så fina... Jag var dubbelt så skitig när ja var klar med alla 22 hästar än va de va innan jag började! Hem och sen kom stina och vi kollade på filmen Sex, lögner och Videoband (se den) sen somnade jag kl 22! HÅRD JOBBHELG!


image76

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0