Blåslagen och mörbultad!

Dagens tävling kan jag väll säga blev allt annat än en suceé... Hon var supersnäll och lugn hela tiden enda tills jag satt upp, jag hann sitta på hästen i ca 1½ min innan jag låg på marken och såg den bruna rumpan guppa iväg. Det kom en gubbe och släpade en gren bakom sig och Iris som stod bakom oss blev jätterädd, Candy såg sin chans och drog till två MEGABOCKAR rakt upp i luften och avslutade allt med en tvärnit, jag hade långa tyglar och vi stog i en nedförsbacke... Jippi säger jag bara! Men jag hade en satans tur för hon trampade mig på armen (såg för ett par sekunder hur hon stog på jackan) men lyckades bara klämma skinnet ytterst på armen, hade hon trampat 2 cm längre in hade hon krossat hela armbågen. Iaf så när jag väl kom in på framhoppningen var hon så laddad så att hon var mer i luften än på marken så när det var 4 starter kvar innan mig hade jag inte ens lyckats galoppera ett helt varv för hon bockade så satans mycket, så jag fick stryka mig. Kul att åka på hopptävling och inte ens komma över ett enda hinder men lyckas rammla av. Så nu har jag en blå/röd/lila blaffa på armen och en del utspridda blåmärken och rivsår och är allmänt mörbultad, men jag tycker om henne endå hon kan ju inte rå för att hon är en bäbis (skyller på det).

image516
Hon var snäll så länge hon fick äta gräs.


Min fina arm som antagligen är ännu mer blå imorgon men förhoppningsvis mindre svullen och öm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0