Ida goes ridlärare

Nu har jag en riktig jobbvecka framför mig. Det är nämligen så att Eva som är en av de ordinarie ridlärarna ramlade av i fredags och bröt foten på två ställen. Så nu får jag ta alla hennes lektioner den här veckan (till att börja med). sicken tur att jag var arbetslös för det kunde inte kommit lägligare, synd bara att det är på hennes bekostnad. Så nu jobbar jag mån-lör med undantag för fredag, idag från 15-21.30 (vilket betyder att jag måste springa runt i mörkret och släcka överallt).

Annars har det varit en lung helg med en fredag och spenderades i soffan med syster, filmen Half Nelson och godis. I lördags fick jag rycka in och ta evas lektioner på em och senare på kvällen mötte jag Moa och Alexandra på Världens bar och vi gick sen till Hugo. Stannade dock bara på hugo till 01 för sen var jag trött och tyckte det var dags att gå hem eftersom jag började jobba kl 8 söndag morgon. När jag sedan vaknade 06.30 och gick upp fick jag antagligen ett blodtrycksfall för jag kunde inte stå upp för då kändes det som om jag skulle kräkas. Satt på golvet i köket i 10 min och kunde inte ens resa mig upp och ta ut smöret ur kylskåpet. Det var hemskt läskigt för så vi i ansiktet som jag var då är det länge sedan jag sett mig. Gick iaf och la mig i 20 min till och sen var allt borta, mysko. Sen jobbade jag hela dagen med en stallelev som hotade med att gå hem så fort hon var tvungen att göra något hon inte hade lust med, roligt, roligt, roligt. Så när jag kom hem var jag så trött så jag höll på att somna vid matbordet, så jag gick och la mig kl 21 och har nu sovit i 13 timmar.

image487
hahaha, humor.

image488
Alexandra & Moa, det var Cowboy och intdiankväll (jag tog iaf på mig en rutig skjorta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0