Jag är en vampyr, jag suger och spyr!

Jag måste ut bland folk känner jag. Nu har jag kommit hem från stallet vid 22 tre dagar i rad. I tisdags fick jag ta alla lektioner för hon som skulle haft de sista blev sjuk så då fick jag snällt stanna kvar. Egentligen jobbar jag inte så länge men det är faktiskt hemskt jobbigt att stå upp i 6 h i sträck med bara 20 min rast för att slänga i mig mat. Det finns en anledning till att man inte har alla lektioner på en dag för tro mig man är bra seg i kolan efter så lång tid. Idag slutar jag iaf 18.30 (förhoppningsvis) så ska jag bara sitta på en stol och leka domare när mina elever rider dressyrporgram, skönt eftersom jag får sitta ner och vara tyst för en gångs skull. Men i helgen måste jag iaf försöka hitta på något, iaf på fredag för söndag ska jag tävla så hela lördagen lär spenderas i stallet med först jobb och sen storbad av den smutsiga hästen. Ne jag måste få ha något annat än ridkläder på mig och få känna mig lite ren och snygg för en kväll, få träffa lite andra människor än de i stallet och få prata om något annat än hästar. Jag drömmer till och med att jag är i stallet eller att det är något jag glömt göra där eller så är det stallmänniskor med mig, jag börjar bli galen tror jag.  Igår var jag iofs på promenad med David och Vanja och matade Ankorna i folkparken. Det var jättetrevligt, länge sen jag matade ankor!
Men jag ser endå fram emot min och Candys debut på söndag (hon slängde föresten av en tjej 2 ggr på en av min lektioner igår, jäkla häst). Men imorgon fredag måste jag ut bland folk, så är det bara ! ! Men jag ska samtidigt inte klaga på mitt jobb, får ju faktiskt hålla på med något jag tycker väldigt mycket om och som jag kan, men det blir lite mycket ibland bara.

image514
Jag vill ha roligt, roligt, roligt! Bild från i somras när vi hade roooooligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0