Finlandsfärga.

Igår fick Moa med mig till Sveaskeppet för där skulle det tydligen vara final i en karaoketävling som hennes vän "Isbjörnen" skulle vara med. Tänkte att jag lika gärna kunde hänga på eftersom jag sovit halva dagen och endå inte skulle kunna somna. Iaf, när vi väl kom till Svea visade det sig att vi just missat Isbjörnens uppträdande men vi bestämde oss för att vänta till det visade sig vem som vann. Herre min gud säger jag bara, detta var alltså en seriös tävling och inte nog med det så var det final = de bästa. När vi kom sjöng (vrålade) en tjej falskt och i otakt till Poison sen kom en stackare i kostym och misslyckades totalt med "Oga, oga, ogashacka" (björn skifs) och det blev bara värre. Inte nog med det var det fulla gubbar och tanter (gubbar och tanter för att vara på svea) som dansade och väsnades. Det enda som saknades från en fulländad Finlandskryssning var att marken skulle börja gunga. Iofs så slapp jag den här gången till skillnad från förra gången jag var på kryssning att springa och vakta min syster och min kusin från att bli uppraggade av äckliga karlar, dom var då 11 och 12 år (heller inga skärmkepskillar vad jag såg). Jag kunde inte låta bli att tycka det var lite komiskt hela spektaklet och var trots allt ganska road. Tyvärr gick inte Isbjörnen och hans kumpan vidare till andra omgången av finalen så Moa och jag begav oss hemåt och klockan var inte mer än 00.30. Tur att vi inte var omringade av vatten iaf...

Föresten spelar Moa och jag skivor imorgon i baren, Seattle-kvarter utlovade!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hahah, den kvällen lät fan inte rolig! Hoppas vi ses snart!

2008-08-29 @ 18:35:55
URL: http://cecillian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0