De coola kidzen hänger på konstallen.

På fredag så ska jag och Moa spela skivor på Hugos luciavaka. Ska bli jätteroligt faktiskt då vi tänkte återuppliva piff och puff, med våra snygga t-shirts. Kommer ihåg när vi började spela hur sjukt roligt vi hade och hur coola vi var (tyckte vi iaf då). Det var verkligen höjdpungten att få hålla ett dansgolv en hel kväll. Musiken vi spelade gick alltid (förhoppningsvis) hem och alla dansade som tokar. Nu har vi övergått till att mest spela i baren och den ganska sällan. Iaf så spelar jag helst i baren då dansgolvet känns hopplöst att försöka hålla igång, Moa är bättre på det. Men förra gången vi spelade kändes det mer som att spela på typ Ektorpsdiscot eller nått, små barn som bara vill höra skit. Känns så tråkigt eftersom det alltid var så kul förut. Kanske kan vara för att vi var så där "ektorpsdisco-små" när vi spelade eller så har bara alla roliga människor emigrerat. Vet att hugo suger ganska så stenhårt nu för tiden och inte alls är samma sak som det var när det startade, åldersgränsen sänktes från 20 till 18 och folket byttes ut. Har märkt hur folk som då alltid kom fram och önskade låtar och pratade nu mera tittar på en som om man vore pesten, något som katten släpat in.

Nu för tiden verkar alla hänga på konstahllen men jag känner inte riktigt för att gå dit. Jag vet egentligen inte riktigt varför, har aldrig varit där. Det verkar som (enligt min älskade verkligehtsuppfattningskälla Facebook) om det är där alla de "rätta" och "coola" människorna hänger, det är där det händer! Jag känner att jag nog skulle känna mig ganska obekväm där men kanske borde göra ett försök. Men hur satan kommer man dit då? behövs det ett speciellt pass, ett coolhetspass, en garanti på att man inte kommer göra bort sig eller förstöra coolheten eller kan man bara gå dit och se vad som händer? Har ju fått en del inbjudningar via facebook så man kanske borde trottsa sina fördomar och gå dit, kan ju vara värsta stället: Är i ett desperat behov av någonstans att gå och det känns ju inte som om det kan bli värre än hugo. Kan man få hänga på kostahallen även om man är en töntig ridlärare som inte riktigt är helt rätt i alla lägen?? Iaf så verkar det som om det är där man ska hålla till och där det händer just nu. Eller är jag helt fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0