Ida Hurtbulle.

Jag börjar nästan bli lite rädd för mig själv nu, rädd att jag ska bli en sån där riktig hurtbulle. En sån där som konstant går runt i träningsoverall och som enbart har fjällräven kläder och vandrar-kängor. En som får alla andra och känna sig som en påse potatis. Jag skulle nämligen gå ut och ta en promenad tidigare idag och det var verkligen tänkt som en stillsam promenad. Men när jag kom ner i Åbackarna så kunde jag inte hejda mig själv, jag var bara tvungen att börja springa. Det spratt i benen och jag joggade på bra länge. Eftersom klädseln enbart var tänkt till en lugn promenad så fick jag snart sluta springa eftersom jag höll på att dö av värmeslag. Men det är sjukt vad pepp man blir av att jogga lite, kände mig så seg och tråkig innan men fick nu till och med lust att ta tag i julklappsinhandlingen ! ! Tänkte även bege mig ner och se om jag kan hitta några bra och billiga byxor man kan springa i samt ett pannband för jag höll på att dö i mjukisbyxor och mössa. Hmm, har aldrig sett mig själv som en hurtig typ men jag kanske har fel, jag får mina ryck. Nu kanske jag inte ska döma mig själv så hårt eftersom det än så länge hänt en gång (har inte sprungit sen i somras då jag var ute jämt). Men man kan ju hoppas att det håller i sig men stoppa mig om  jag kommer i vandrarkängor!!

Föresten så har jag tänkt att försöka uppfylla en av mina yrkesdrömmar jag hade när jag var liten. Jag ville då aningen bli balettdansös eller ridande polisflicka. Dom som vet min kroppsbyggnad och total lack of smidighet bör ha listat ut vad jag tänkt jobba för att bli. Inte är det balettdansös iaf. Ne, jag har tänkt försöka bli ridande polis!! Ska först läsa hippologen som planerat (om jag kommer in) sen försöka med polishögskolan (om jag kommer in). Det tråkiga är att man helst ska ha 5 års arbetserfarenhet som polis innan men kan bli ridande och att de enbart tar in någon ny om någon gammal slutar. Men vad tusan det måste ju gå att komma runt. Får dock se hur länge det hr rycket sitter i men förhoppningsvis blir jag en Ridande Polisflicka någon dag iaf!



Coolt värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0