Jag är en smittohärd.

Usch så trött jag är. Har haft en ledig dag idag men var endå i stallet i förmiddags för att rida för Carro. Candy var duktig och vår läxa blev att gasa! De senaste dagarna har gått i snigelfart:

Torsdag:
Var först med Gusten hos veterinären för besiktning, han fick OK och kissade på golvet. På kvällen jobbade jag och hade först mina lektioner och sen Jennifers. Sista gruppen skulle fika med tårta och glögg vilket var jättemysigt men jag kom där i från vid 21.45...
Fredag:
Började vid 9 och kämpade på fram till 19 med mockning, fodring in och ut med hästar, en lektion och sen hem och dö i sängen.
Lördag:
Började inte förens vid lunch så jag tog en sväng på stan med Moa, sen jullunch med en av grupperna i stallet, underbart gott. Sen hade jag mina lektioner (en elev/grupp...) sen stannade jag till 5 för att hon som skulle jobbat inte var där. Kl 6 var jag på julbord hemma hos Marie och Peter från stallet, med stallet. Alltid lika kul men var tyvärr tvungen att avvika eftersom Cicci fyllde år och hade kalas. Var hos Cicci till ca 1 (missade tydligen precis securitas) och gick sen hem för att sova.
Söndag:
Började jobba vid 8 (lagom trött) och kämpade på fram till 5 med mockning och leriga hästar. Fick på morgonen bevittna när en av våra ponnysar fick ett anfall (ungefär som epilepsi), hemskt att se och jag och Jossan var i chock hela fm. När jag kom hem var jag knappt levande och fick gå och lägga mig vid 8 med migrän och illamående, sov i 12 h.
Måndag:
Carroträning, julklappsshoppning och lek med hund. Trött som ett as är jag med, trots 12 h sömn.

Imorgon ska jag, Mamma och My till IKANO-huset i linko för att inhandla julklappar. En liten tradition vi har, mycket effektiv om man är där precis när de öppnar. Vi fixar de sista klapparna, äter lunch på IKEA och sen hem för jag ska jobba vid 3.

Här hemma tror dom att jag är anledningen till att de aldrig bli friska från sina förkylningar. Jag är under i stort sätt hela vinterhalvåret lite halvsjuk hela tiden. Feber var annan dag och konstant trött, de tror att det är jag som bär på allt men att de inte bryter ut på mig, kul att vara en smittohärd lixom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0