Det gångna ...

Är man Gustenvakt och har jättetrist är en årssummering en bra grej att fördriva tiden med =D Har snott mallen här: http://blogg.aftonbladet.se/27449, kan visst inte länka idag.

 


 

Det gångna årets…

…mest omvälvande förändring: Första året jag inte gått i skolan. Har fått prova på det riktiga arbetslivet utan att kombinera det med plugg. Jag är ingen pluggmänniska och ingen som älskar att vara i skolan så det har bara varit skönt.

…värsta misslyckande: Har inget stort vad jag kan komma på. Har fortfarande inte lärt mig att ta hand om mig själv, kunna säga nej och se till mitt eget bästa framför alla andras. Fortfarande bakläxa på det!

…lyckligaste ögonblick: Finns en hel del, senaste jag kan komma på är när mamma och Hasse kom hem med Gusten, som dom hämtat i smyg.

…sorgligaste händelse: I antalet tårar räknat var nog när vi var tvungna att ta bort en av våra lektionshästar, Ben på Strömsholm. Jag var där på ridledarkursen och jag mötte Jennifer när hon kom med honom från Norrköping. Hans tarm hade brustit så det fanns inget att göra. Fick stå med honom i 15 min och vänta på att de skulle göra ordning boxen där han skulle somna in, hemskt sorgligt.

…mest irriterande: Att jag fortfarande inte lärt mig att leva efter mina egna principer och fortfarande inte vet vad jag vill med mitt liv. Att jag fortfarande är kvar i den här stan och står och stampar på samma ställe hela tiden.

…största bedrift: Lyckats få prova på att jobba med iaf två av mina stora intressen, Musik på Vaxkupan och hästarna på NFK.

…nyttigaste lärdom: Tänk efter före, sov gärna på saken och lyssna aldrig på de idéer du får efter du intagit alkoholhaltiga drycker i berusande syfte. Var inte så blåögd när det gäller att lita på andra människor och drick för guds skull inte Tecila!

…finaste present: Att nästan alla mina bästa bästa vänner kom och firade min 20 årsdag med mig!

…roligaste: Cicci!

…tråkigaste: Att alla människor i min omgivning bara försvinner längre och längre ifrån mig (geografiskt).

…underligaste upplevelse: När jag blev uppbjuden till Stockholm och Elite Models och möts i dörren av en kvinna med ett måttband om halsen, hon mätte mitt midjemått innan hon frågade vad jag hette eller hur gammal jag var. Skruvad värld det där och nej de ville inte ha mig hos sin agentur, jag var nog för tjock (1 dm för stor runt höfterna).

…bästa nyhet: Alla gånger man får veta att dom man tycker om har det bra (ohhhh vad sliskigt det där blev men det är ju sant)

…godaste maträtt: Säkert något med Pasta.

…mest minnesvärda resa: Ridledarkursen på Strömsholm.

…bästa bok: Har läst alldeles för lite med fortsätter att plöja igenom allt av Marian Keys.
 
…bästa film: Control! Tror jag sett den snart 10 ggr och jag är fortfarande helt mållös efter. 

…bästa tv-program/serie: Skins, Grey's Anatomy, Brother's & Sister's

…musikaliska upptäckt: Allt från Seattle, band of Horses, Fleet Foxes, Cat Power mfl.

…bästa konsertupplevelse: Har tyvärr varit rätt glest på den fronten men kommer ihåg att Lykke Li var helt ok. Bakläxa på det med!

…flitigast använda plagg: Skinnjackan, jeansjackan.

…värsta modemiss: Tror inte det gått tillräckligt lång tid för att jag ska inse mina modemissar under 08.

…mest överskattade trend: Paljetter, jag är ingen glittrig typ.

…mest underskattade trend: Det egna.

…mest pinsamma ögonblick: Oh herre jösses, vill inte ens tänka på saken. Som sagt, lyssna aldrig på idéer du får efter du intagit alkoholhaltiga drycker i berusande syfte!

…bästa sajt: Facebook, djup hat-kärlek.

…gulity pleasure: Ska man inte hålla sånt för sig själv!?

…sämsta köp: Allt jag köpt på myrorna som jag då tycker är kap men som egentligen bara är fult.

…bästa köp: Min väska som jag köpte på myrorna för 125 kr och som hängt på min axel hela året och som gick sönder idag (ja, ibland gör jag kap också)

…roligaste fest: Gahhh, jag har inget minne.

…härligaste utekväll: Finns massor men vet att vi hade sjukt kul i torsdags =D

…biggest mistake: Lyssnat på alla fina ord och vägrat inse sanningen, dom är bara är tomma ord.

…biggest regret: Alla gånger jag borde sagt nej.

…vackraste sms: Går ihop med "biggest mistake" och inget jag tänker skriva ut här.

…mest inspirerande: Glädje och bra musik!

Vet att allt har olika storlek och olika radbrytningar men det kom med när jag kopierade texten och inget jag orkar fixa nu. Bilder kanske tillkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0