Skolavslutning med jordgubbstårta.

Idag slutade min lillasyster 9:an, stort! Känns så sjukt länge jag slutade på Ljuraskolan men det är egentligen "bara" 4 år sedan. Syster var iaf väldigt trött på sin klass så det blev inte så mycket snyft som för de andra. Var samma för mig, var bara så skönt att slippa högstadiet, tiden i mitt liv jag aldrig skulle vilja göra om. Som tradition i denna familjen har vi jordgubbstårta på examensdagar, mammas underbara jordgubbstårta.
Igår vaknade jag men en Moa i sängen, vi möttes upp kvällen innan och hon sov här. Sen mötte jag David och vanja för lite kaffe i folkparken och resten av dagen ägnade jag åt att städa. Ägnade mig samtidigt åt att plocka ner vintrekläderna och plocka fram alla sommarkläder, klänningar och skjorts som jag var tvungen att prova. Kvällen spenderade självklart framför tv:n och Sverige-Grekland. Jag är faktiskt en liten sucker på forboll så pass att morfar och jag faktiskt brukade gå och kolla när IFK spelade. Så u när det är EM sitter jag ganska klistrad men jag missar Sverige-Spanien eftersom jag då är på Hasses 40 års-firande. Sen missar jag ju självklart resten av EM eftersom jag är fast på Strömsholm, men forbollen väger självklart inte över ridningen specielt inte när det är jag själv som ska utöva det!

Föutom att äta jordgubbstårta och tvätta har jag även varit på stan och köpt en fiiiin klänning tills på lördag, blommig sak från Indiska. Men en sak som stört mig idag är påhoppet på "Blondinbella" igår. Visst så är hon verkligen inte en persoson som jag har sådär jättemycket gemensamt med eller har sådär jättemycket över för men kom igen. Jag läser faktiskt hennes blogg ganska ofta för jag tycker det är så sjukt intrssant att läsa om hennes liv eftersom det är väldigt långt ifårn mitt eget. Men hon hade iaf blivit påhoppad i kungsträdgården igår under Sverige-Grekland matchen som visades där. Vuxna människor skriker könsord och kastar flaskor på henne är ju bara extremt pinsamt. I en artikel i aftonbladet säger hon att hon får skylla sig själv när hon går ut bland så mycket folk och vet att hon provocerar med sina åsikter, men va faan. Tycker bara det visar på andra människors avundsjuka, de kännser sig så sjukt hotade av en blond 17:åring som inte ens kan bädda sängen själv men endå tjänar 10 ggr mer om året än dom själva. Tjene är sjukt smart och har verkligen lyckats med sin egen idé. Finns väl alltid folk man inte gillar men man måste väll inte skrika hora efter dem för det, eller?

"Bloggdrottningen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0