Frågvisa barn

Igår var det en liten tjej som rider i en av mina grupper som var väldigt frågvis (och väldigt söt). Hon frågade först om jag hade någon egen häst, om jag jobbat med hästar länge och helt plötsligt slänger hon ur sig "bor du med någon?". Nej jag bor hemma svarade jag, då frågar hon "varför inte då?"... Vad svarar man på något sådant? För att det inte finns någon som vill bo med mig, eller vad? Satans unge. jag svarade bara "Jaa, du om jag visste det".

Jag tror jag vet hur min framtid kommer se ut, jag kommer bo i en lite etta, ha en mops kanske två, en häst och jag kommer ägna all min tid åt mina djur. Vad jag kommer jobba med vet jag inte. Sen när jag samlat ihop tillräckligt med pengar kommer jag köpa en liten gård någonstans på landet och bo där med min hästar, hundar och katter. Jag kommer bli den där konstiga, ensamma kvinnan som bor med sina djur och försöker lura med sig småbarn genom att locka med äppelpaj, desperat efter sällskap...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0