Om en månad smäller det!

Om en månad åker jag på ridledarkurs i tre veckor på Strömsholm (ridskolan som ligger vid strömsholms slott). Jag och Magnum kommer hårdträna som satan, vi kommer tydligen rida ca 3 h om dagen. Så det är hårdträning i tre veckor med undantag för söndagarna då vi är "lediga", hästarna måste ju fortfarande tas hand om. Madde och Eva som gått kursen innan fick tydligen blödande ridsår efter bara tre dagar, men det får vi hoppas att jag slipper. Sen ingår även massor med teori och insruktörskunskap.
    Det ska bli sååååå kul att få åka iväg sådär och träna ordentligt och bara rida, rida, rida! Ska bli skönt att komma iväg et tag också och bara få fokusera på ridningen.  Strömsholm är ju också ett väldigt fint ställe med mycket fina hus och det stora ridhuset är hur fint som helst. Kan kanppt vänta men nu är det som sagt bara en månad kvar så nu är det nog hög tid att börja se över vad som behöver tas med, blir ju en del grejer när man skall vara borta i tre veckor och inte minst mycket saker att ha med sig en häst i tre veckor! Nu hoppas jag bara att min rygg kommer fixa sig tills jag ska åka.

Börjar känna mig som en riktig bitterfitta nu så jag behöver komma bort och andas annan luft ett tag. Sen ska jag iofs till London med pappa och My 6-8/6 vilket också ska bli väldigt roligt.


Vi kommer ha så kul han och jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0