dagens debuter.

Denna tisdag har jag spenderat på Mantorps travbana med hästgymnasiet, verkligen hela dagen (7-18). Jag fick ta och följa med eftersom Madde inte har något körkort och de skulle ta sig dit med bil. Iaf så hämtade jag minibussen som de hyrt från Statoil kl 06.45 i morse, jag har aldrig kört någon annan än mammas bild som är typ en tredjedel av minibussens size. Resan gick bra och hela dagen spenderades i pissvädret på travet med blandat teori och även lite körning. Har aldrig kört travhäst förut och det var faktiskt väldigt roligt, vi fick köra tillsammans med läraren och fick prova lite snabbtempo. Vi körde även småponnysarna som travskolan har, jag och Linn tilldelades miniskettisen Nogge vars manke ungefär nådde upp till min höft. Dagen var lyckad trots regn, tidig morgon, kall lunch och tråkig motorvägskörning. Vi ska tillbaka nästa tisdag igen så då blir det samma vända igen. Läraren var helt ok, eleverna var rädda för henne och hon kallade mig för Fröken hela tiden, "vad säger fröken om det", "ska fröken också prova", "fröken får bestämma" hahaha, fröken. Iaf så har jag debuterat minibusskörning, travhästkörning och minishettiskörning idag.
(Linn tog en hel del bilder som jag tänker sno från henne, finns en snygg på mig i vit körhjälm, mums).

Hur blev det då med min kulturnatt? Den blev lika icke-kulturell som jag misstänkte. Jobbade eftermiddagen, trött som ett svin efter en natt av usel sömn, sen åt vi middag hos Hasses kompis (följde med för att jag inte orkade laga mat själv), hem och sov och sen upp vid 06.30. Söndagen spenderades på Lektions DM i dressyr på Hageby, jag var där för att hålla ställningarna på de deltagande från NFK (de skötte sig utmärkt faktiskt, NFK har två nya distriktsmästare och några till placeringar).

Måndagen spenderade jag ute hos Moas häst (ja hon är äntligen hemma!!!), han skulle rakas = sticksiga hår ÖVERALLT, innanför ALLA kläder! På kvällen var det bowling och matdags på Hugo, det var trevligt och jag slog 3 strikar på raken, yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0