för ett år sedan.

Satt och kollade i bloggens (som jag visst haft i ett år) arkiv precis. Intressant att läsa lite om vad man hade för sig för ett år sen och framförallt allt som förändrats sen dess. För exakt ett år sen så hade jag precis avslutat en sommar fylld av fest, festivaler och ännu mer fest. Först studenten och allt som kommer med det, sen hultsfred, sen sunne över midsommar och sen iväg till regniga, leriga Roskilde. Det blev en hel del festande den sommaren kan man säga men även en städad resa med familjen ner till Italien. Efter det spenderade jag väldigt mycket tid med att leta jobb, gå på arbetsintervjuer, äta scones med Stina och vara lite kär. Efter ett tag fick jag det efterlängtade jobbet på Vaxkupan, som jag aldrig hade vågat drömma om att jag skulle få jobb på. Jag jobbade hemskt lite och gled mest runt.

Nu när jag tänker på det så känns det så sjukt länge sedan. Denna sommar har mest handlat om hästar med ridledarkurs och mycket tid ute hos Jennifer, inte alls mycket festande. Nu så här när sommaren börjar ta slut (äntligen) så känns det verkligen som det liv jag hade för ett år sen är hemskt långt ifrån hur jag har det nu. Vilket egentligen känns väldigt skönt, är rätt nöjd med att luffsa i stallet dagarna i enda och slippa fundera över så mycket annat (fast tro mig att jobba i stall är bra slitsamt), var alldeles för rastlös för att jobba på Vaxkupan. Samtidigt som mycket av det som var förra sommaren har gått förlorat nu, lärde känna väldigt mycket nya människor, vissa bättre än andra... Denna helg är ett typexempel på hur annorlunda mina helger ser ut från förra året, jag ska jobba lördag + söndag 8-17!! Iaf så hoppas jag att jag inte är kvar i den här stan till nästa sommar, helst inte längre än till jul. Jobbar och står i på NFK fram till mitt vikariat är slut och sen vill jag bara härifrån, gärna långt bort.

Iaf så tycker jag det är hemskt skönt att det är höst igen, jag älskar hösten. Enda årstiden det faktiskt är tillåtet att inte vara så jävla glad och alla vet att vädret komme vara piss. Sen är jag rätt glad över att solen "bleknat" lite eftersom sol inte direkt är det jag tål bäst med min hy och att värmen avtar och man faktiskt kan börja andas ordentligt igen. 

Föresten, håller jag på att bli en riktig bitterfitta eller har jag bara blivit ett år äldre?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0