inför kommande kulturnatt.

När jag fortfarande gick i gymnasiet var kulturnatten typ årets höjdpunkt, eller det kanske var att ta i men iaf så såg jag och mina kära vänner fram emot den väldigt mycket.

När jag och Elvira tog våran kulturnattsoskuld 2004 blev det en lyckad men lite smått hysterisk kväll. Vad jag minns började vi med att gå på en hel del kulturella saker. Senare på kvällen bar det av till någon fest, nu hade även Moa hakat på. Eftersom vi under denna tid inte var myndiga så var det en fest hemma hos någon med massor av smuggelsprit, kul. Kommer inte riktigt ihåg vart vi var (vet inte om det beror på åren som gått eller mängden alkohol jag antagligen hade i mig vid tillfället) men vet att vi åkte spårvagn för att komma dit och hem. Iaf så fylldes den kvällen av smuggelsprit, en del hånglande om jag inte minns fel och den avslutades vid en lyckstolpe och senare med att moa och jag trängdes i min säng. 

2005 års kulturnatt var inte riktigt lika hysterisk men även den fylldes med kulturella ting, vin i petflaskor, pizza och mycket skratt.

2006 kommer jag faktiskt inte ihåg vad vi gjorde, tror inte det var något speciellt faktiskt. Vet att Elvira och jag satt och trängdes på Världens bar som under denna kväll alltid är helt hysteriskt fullt.

2007 började jag denna kväll med att åka till STHLM och träffa min nästan nyfödda kusin. Den bilresan var rätt kämpig för jag hade varit på någon fest dagen innan (minneslucka) och mådde som jag antagligen förtjänade, tur att jag hade min första lyssning på Babyshambles Shotters Nation under den färden annars vette tusan. Senare när vi kommit hem mötte jag Elvira, Stina och Åsa och vi gick på teatersport, blev filmade av kanal lokal när vi dansade fuldansen på Slagsmålsklubben, gick hem och drack vin och senare gick tillbaka till värmekyrkan. Denna kväll avslutades med efterfest hemma hos Tomas med snabbmackaroner och roskildebilder.

Vad 2008 års kulturnatt har att erbjuda vet jag inte alls faktiskt, Alla mina trogna kompanjoner är out of town av olika anledningar och jag ska jobba lör em och tidigt och länge på söndag. Vet att jag, mamma och Hasse iaf ska på middag hos Jesper och sen bär det antagligen av hem för min del. Skulle vara kul att se vad Parklife har att erbjuda nu för tiden, senast jag var där var det stendött, me får väll ta det en annan gång. Så ingen kulturell natt för min del i år.


Bjuder på en bild på Stinalover från förra året

Kommentarer
Postat av: Elvira

Såg komentaren på stinas blogg angående bilden. Påpekade när jag pratade med henne på msn igår att du såg ut som en man och att bilden inte var till allas fördel. Tyvärr håller jag med om gubbutseendet, du ser som tur är inte ut så annars. Du är supersöt!! Puss

2008-09-26 @ 19:46:28
URL: http://bollibolli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0