Kan man ringa gud och be om fler timmar till dygnet?

Det hade varit hemskt praktiskt och antagligen min räddning denna helg. Hela spektaklet satte igång i fredags runt lunch:

Fredag: Iväg till Avantia för att köpa ett bett till en av våra lektionshästar, hittade även ett par ridbyxor till mig =D, till stallet och först rida Amaretto och sen lektion med Candy, fodra hela stallet, åka till Citygross och handla massor till söndagens dressyrtävling, hem och laga mat, slänga i mig mat, springa till Hugo för att spela skivor. Som tur va för min skull så började det ju brinna i källaren till Hugo och Otten så vid 2 tiden fick vi utrymma och jag såg min chans att få springa hem och sova.

Lördag: Upp kl 07.00 helt död efter enbart 4 h sömn, iväg till stallet för att jobba, fm jobbade jag i stallet och på em hade jag lektionerna. Efter jag jobbat klart badade jag Candy och putsade alla grejor inför dressyrtävlingen. Jag kan säga att det är tur för henne att hon är så söt att jag inte kan vara arg på henne i mer än 2 min för SATAN vad jobbig hon är och duscha ! ! När hon bli nervös, vilket hon blir när man blöter ner henne så ska hon gärna stå så nära som möjligt = i mitt knä, på mina fötter = ida mosad mot väggen i spolspiltan med ett knä förbrilt tryckandes i hennes mage för att jag knappt får luft = hysteriskt jobbigt och jag är minst lika blöt som hästen. Sen skjutsade jag hem Mickis vid 7 och när jag sedan skulle ta kungsgatan hem så visade det sig att den var avstängd pga krusing så jag fick åka runt hela JÄVLA stan för att kunna komma hem. Slängde i mig lite gröt och störtade i säng.

Söndag: Upp 06.30, ganska så pigg efter iaf 8 h sömn. Iväg till stallet för att tävla, knoppade och gjorde hästen fin, tävlade (vi kom sist), hjälpte till lite med resten av tävlingen, åkte till mormor och morfar och på kvällen tog jag och Moa en lång promenad.

Idag måndag är en betydligt lugnare dag. Jag och Moa var på Avantia (igen) men jag köpte inget, sen en sväng på Maxi och lunch + fika Mc Donalds, jag äter där så sällan så ibland kan det verkligen vara gott. Sen åkte vi till Hugo för att hämta Moas skivor och nu ska jag städa hos min hamster.


Mmmmmmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0