står fast vid mitt ord.

Jag skrev ju förut att jag föredrar höst framför sommar eftersom jag tycker att det inte är lika hysterisk som sommaren. Tycker det är lite mysigt med regn och mörker, man får börjar klä på sig lite mer kläder och det går äntligen att sova ordentligt. Men denna helg kan till och med jag erkänna att det blev lite väl mycket vatten. Började i fredags då himlen öppnade sig när vi red ute i paddocken, vi blev dyngsura. Lördagen var nog den mest blöta dag på väldigt länge, inte nog med att det regnade hela satans dagen och jag jobbade utan uppe på det hade vi en liten översvämning inomhus också. En av vattenkopparna lossnade i lilla stallet så det stod och sprutade vatten från öppet rör i ca 2 h vilket ledde till att vi hade två boxar fyllda med vatten och torv = gegga plus en dyngsur stallgång. Efter att ha skyfflat ur två boxar och soppat vatten som en tok hade jag även en uteritt, trevligt men blött. Dagens rubrik: VATTEN

Söndagen regnade det ju också men lite mindre, jag jobbade igen. Efter en tuff helg av mycket vatten och jobb slocknade jag redan vid halv 9 men blev väckt av att Jennifer ringde och undrade om jag kunde ta stallet på morgonen idag (måndag) för ordinarie var sjuk. Jadå sa jag men tänkte inte på att mamma kanske skulle ha bilen, vilket hon så klart skulle. Så imorse fick jag dra fram gummistövlar och paraply och traska i regnet. Snart ska jag traska tillbaka till stallet för att ha en uteritt till i det fina vädret (har varit hemma i mellan), jippi! Dagens rubrik: Gå och Vatten.

Men jag ger mig inte jag gillar fortfarande hösten men jag kan erkänna att det faktiskt regnat liiiite väl mycket nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0