Jag spyr på Arbetsjävlaskitförmedlingen

Dom är ju verkligen helt värdelösa! Hittar alltid anledningar till varför man inte är berättigad deras jävla hjälp. Har precis suttit på ett informationsmöte om Arbetsgaranti för ungdomar i 40 min, helt i onödan. Tydligen är de få, fjuttiga timmarna jag har på NFK för många för att de ska kunna hjälpa mig. Suck. Så sa jag att jag inte kommer ha det här jobbet i sommar utan då kommer vara helt arbetslös, ne då måste man vara arbetslös i 3 månader för att kunna ta del av den där garantin och då har jag börjat plugga. Suck. Så nu ska jag nog skriva ur mig därifrån så slipper jag iaf få alla deras jävla brev. Suck.

Jag som hade bestämt mig för att bli mer positiv och sluta klaga, så bra går det. Nu ska äta lite och sen ska jag till tandläkaren! Jippi vilken rolig dag. Kommer säkert ramla av på ridningen också. Nej, POSITIV skulle det vara!

Kommentarer
Postat av: Elvira

Jag vet precis vad du pratar om, men jag hade turen att jag bara hade 14 timmar i veckan, vilket räckte för att bli inskriven, men det enda är att då får man gå och vänta i tre månader och hoppas på att man får ett jobb, sen så utbildar dom en, vad gör man under tiden då, när man inte har några pengar alls? Puckon helt enkelt!

2009-04-20 @ 15:56:37
URL: http://bollibolli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0