Smyckesminnen

Plockar lite i röran här hemma och som alltid så fastnar jag i småsaker, borde dammsuga. Den här gången har jag suttit med näsan i smyckeskrinen  och hittat gamla godbitar!



Min ena moster hade ett landställe i Vimmerby för ett par år sen vilket resulterade i många besök på Astrid Lindgrens värld, varje gång fick jag och My några fina stenar av Mormor. Varje sten har en egen kraft och ska tydligen hjälpa en med olika saker. Inget jag märkt av men det kanske beror på att de legat i smyckeskrinet hela tiden.

Min fina silvermedaljong som jag fick när jag var liten. Den har jag glömt att jag har men kommer definitivt att användas mer. Charmigast med den är ju ändå tuggmärkena på framsidan och bilderna som jag satt inuti:

Mamma och Pappa =D


Lilla noshörningen Nelson, han som föddes på Kolmårdens Djurpark och som senare dog. Vi var där och jag fick det här  halsbandet av Mormor och Morfar, söt. Kommer också användas mer!


Vem hade inte Best Friends-halsband när man var liten? Jag hade två med dessvärre kommer jag inte ihåg vem som har någon av dom andra delarna =(


Det här halsbandet är ganska nytt. Ida-brickan har mormor gjort, hon går i silversmide, hästen har jag fått av Hasses föräldrar och den sista är en fredsduva som jag fått av mammas farmor. Används nästan varje dag.

Kommentarer
Postat av: ???????<3

vad heter dom stenarna vet du det eller?

2011-10-21 @ 15:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0