Jag längtar efter höstens gråa, behagliga vardag!

pic: cheapmonday..com

Det ser ut att bli en bra höst för min del så för mig gör det inget om den skyndar på lite. Har alltid haft hösten som favorit bland de fyra årstiderna. Gillar att det lägger sig som ett stilla och lugnt täcke över vardagen, det blir murrigt och mysigt, luften blir klar och färgerna blir sprakande. Det är tillåtet att vara lite nedstämd och sitta inne och uggla, tillskillnad från sommaren då det finns något slags krav på att man ska göra saker hela tiden, "ta vara på sommaren för den är kort".

 Tycker sommaren är en rätt så stressig årstid faktiskt. Alla blir så upprörda över det konstant svikande vädret, medans man på hösten vet att det kommer vara skitväder. Kanske jag som är konstig men jag ser fram emot att få vira in mig i halsdukar och koftor, slippa bli kladdig så fort man rör sig och äntligen kunna få sova ordentligt och svalt på natten. Jag menar, det verkar ju som om regna är något det gör rätt så ofta i den här stan ändå!

Självklart säger jag inte nej till att möta hösten i Cheap Mondays fina kappa och mysiga kofta. MÅSTE få tag i en fin, lång, svart kofta. Kanske blir den, får se vad ekonomin säger men den var sååå fin där den hängde inne på Weekday. 600 pix kostar den iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0