Kaos, kris och helvete

Nu är det bra rörigt här, alldeles för rörigt! För att ta det i korta drag:
  • Det har rört ihop sig med henne jag bor hos, lång historia men jag har inte pratat med henne sen i onsdags och igår var första natten jag sov "hemma" sen dess.
  • Jag sa upp mitt rum 02.45 i onsdags natt...
  • Ju snabbare jag får flytta härifrån desto bättre.
  • Trodde jag hade fått tag i ett bra rum hos bra människor men det visade sig inte alls vara vad jag trodde, inte för 4000 kr/mån iaf.
  • Jag kommer förhoppningsvis kunna bo hos en vän i väntan på att hitta annat.
  • Jag följde inte med till Berlin som planerat.
  • Jag har tenta på lördag (!) och det känns inte som om jag har någon koll på det vi ska kunna.
  • Batteriet till min bankdosa har dött så jag kommer inte åt min internetbank, jag har köpt nya batterier men kommer inte in i dosan för att byta.
  • Min hjärna går i hundra knyck hela tiden.
  • Det känns som om jag håller på att bli sjuk igen.
Men jag fyller ju iaf år på torsdag, 21. Woho.
Så ser det ut just nu, inte så kul men det löser sig alltid! Ska ringa till Stiftelsen Stockholms Hotellhem (studentavdelningen) imorgon och bestämma intervju. HOPPAS de har något åt mig så snabbt som möjligt (helst på Mariatorget också).
Annars äter jag risgrynsgröt och har den här skivan på repeat Bo Kaspers Orkester – 8 LYSSNA!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej hjärtat

Det är väl så här i livet är, i princip. Ena dagen leker livet och sedan kommer det en massa skit ramlande över en, fan vet varifrån. Sedan brottar man sej igenom det och så helt plötsligt känns det som om livet leker. Ingen aning om varifrån de positiva känslorna kommer. De bara finns där.



Alltså, det löser sig med boendet, studieresultaten blir OK och du är för alltid förlorad från Norrköping. Eller hur? Så blir det och jag köper det eftersom det är vad du vill. Stockholm är från och med nu din nya huvudstad. Blir upp till mej att komma och hälsa på dej. Håller alla nittiåtta tummar för att du ska fixa ett boende snart.



Puss och kram

Pappa



2009-12-04 @ 02:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0