Kräksjuka?

Idag kom syster hem tidigt från skolan. Hon kände sig inte så frisk och på vägen hem spydde hon tydligen i en papperskorg i en lekpark med barn i, nice! Nu ligger hon i soffan och glor på film och vad jag vet har det inte varit några mer besök till toaletten, själv flydde jag huset så fort hon kommit hem. Det sägs att 1 av 5 är immun mot den här så kallade vinterkräksjukan och jag tror faktiskt att jag är en. Har ett antal gånger genomlidit nätter då jag legat och lyssnat på folk som spyr utan att själv bli sjuk. Dock mår jag sjukt illa under hela tiden och är säker på att även jag ska bli sjuk men det blir jag aldrig. Så är även fallet nu, även om syster nog inte har någon kräksjuka så går jag som på nålar och väntar på att motsatsen ska bevisas. Funderar egentligen på vad som är värst, att spy som en gris i ett dyg (eller hur länge det nu sitter i) eller gå runt bland folk som är sjuka, lyssna på eländet och må som en apa men aldrig bli sjuk... Hmmm. Trevligt inlägg det blev, haha. Återkommer med senare lägesrapport!

Lägesrapport 19.24: Än så länge ser det ljust ut, mat har intagits och verkar få stanna.
Lägesrapport 20.27: Var antagligen falskt alarm, ingen kräksjuka här inte! Wiho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0