Lågkonjunktursvänlig skönhet

 

Bilder:
Rad 1: Style.com
Rad 2: Google, Erin Wasson.

På tal om lågkonjuktursvänligt mode hittade jag lite lågkonjuktursvänliga skönhetstrender:

Naturlig make-up: Efter trenderna med sotade ögon (fortfarande gångbart) och mycket röda läppar kommer nu mer naturliga toner. Persikofärgad hy, naturliga ögon och bleka läppar (OBS! OBS! OBS! inga idomin-vita läppar, INTE!) och lite bredare ögonbryn. Tycker själv att det är väldigt snyggt och praktiskt eftersom jag är kass på att sminka mig. Sen känns det väldigt ekonomiskt eftersom allt mindre smink behövs. Kräver dock att man har en fin hy och naturliga färger i aniktet, vilket jag saknar, för att inte se alt för blek ut.

Utväxt: Detta är en trend som jag personligen är väldigt glad över eftersom jag för tillfället inte har råd att slinga om mitt hår. Så nu gör det inget om den naturliga färgen börjar titta fram, det ger en snygg surf-bohem känsla. Så nu gör det inget om min röda-råtta färg gör sig påmind, me like! Erin Wasson är en bra inspirationskälla här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0