Total sinnesförvirring råder.

Vaknade i söndags morse med migrän, kul att vakna och må lika dåligt som om man hade haft världens partykväll fast man bara druckit saft och legat  soffan kvällen innan. Löste det md en stor kopp kaffe och en promenad i det fina vädret. Migränen kom sen tillbaka igår när jag skulle gå och lägga mig, skönare att få det när man ändå ska gå och sova än när man ska gå upp. Men när jag vaknade i morse var det inte över, jävla skit. Först får jag synbortfall och sen kommer huvudvärken med illamående och yrsel. Allt detta håller i sig olika länge från gång till gång. Denna gången var det tydligen en monstervariant för nu har jag haft ont i huvudet HELA dagen och känt mig illamående och yr. Skulle egentligen följt med Cicci ut till stallet men det bidde inget med det, istället har jag degat runt hela dagen. Har känt mig jätte förvirrad och har inte alls haft någon vidare tidsuppfattning eller ork. 

Har haft migrän sen jag gick i fyran så jag är rätt van. var värre när jag var yngre och då kom det oftare. Har försökt bli av med det med hjälp av glasögon och även om det blir bättre försvinner det aldrig helt. Nu kommer det i perioder när jag kan ha det varje dag i ett par dagar och sen kan det gå ett par månader innan det kommer igen. Är rätt jobbigt att dras med eftersom jag får synbortfall och yrsel. Mamma hade det när hon var ung och syster får det ibland hon med, trots att hon inte har något synfel, som jag har. Enda gången jag vet att det kan komma är om jag är stel i nacken, typ som spännings huvudvärk. Aja, ett jäkla skit är det och det har just förstört hela mig dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0