Ett sundare mode?

 
 
bilder: Stye.com

När jag såg Chloés visning för Fall 2008 fick jag en mindre chock. Jag var så förskräckt över hur dom såg ut så jag inte kunde fokusera på vad dom hade på sig. Vet inte om det är sminkningen som gör att de ser ut som levande döda, jag har sett modellerna förut utan att regera så starkt. Förstår inte att man kan tycka detta är snyggt, de ser verkligen ut som levande skelett, inte en muskel på benen, nyckelben som ser ut som galgar och senorna på halsen står ut. Jag tycker det är äckligt, tur att det har kläder på sig. Nog för att modeller nu för tiden är sjukt smala, inga nyheter men den här visningen kan jag inte släppa. Värst är nog första bilden men hon i lila-mönstrad klänning, tog minst 5 tittar innan jag såg den faktiskt sjukt snygga klänningen hon har på sig. Nog för att det är väl känt att modefolket vill ha modeller utan kurvor som har kroppar som små pojkar och att modet genom alla tider har svängt mellan kontrasterna av manligt och kvinnligt men måste det gå så långt. Måste säga att jag diggar kommande trend med kvinnor som klär sig mer unisex bättre. Jag skulle kunna döda för Chloés senaste collection, fre-fall 2009. Vilka byxor, dregel! 

 
 
bilder. style.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0