Händelserika helgen.

Den här helgen, eller torsdag-söndag, har varit rätt händelserik. Detta har jag ägnat mig åt samtidigt som jag stadigt ignorerat att jag egentligen borde legat i sängen:

Torsdag: Vaknade något bakis efter Moa's och min lill-lördag, gick snabbt över efter en promenad med Gus och lite varm choklad. På em började min och Kari's hårdträning inför söndagens dressyrtävling. Red på kandar för första gången i mitt liv (!), krångligt men kul. Kari var duktig, som alltid. Gick sen till Cicci, åt taos, bakade kladdkaka, blåste på cicci's finger som hon brände på kladdkakan.

Fredag: Kanske den minst händelserika dagen. Red igen på em. Duktiga häst! Gick och la mig kl 9.

Lördag: Vaknade av mig själv kl 6, antagligen eftersom jag sovit sen 9. Madde ringde och hade migrän så jag fick ta hennes lektioner på fm istället för att jobba i stallet. Första lektionen gick bra, andra gick sämre. Två avramlingar var av den ena slutade med ambulansfärd. Zack gick omkull och Mia's fot hamnade under hästen (Mia var hon som red). Vi trodde den var bruten men det visade sig vid senare rapporter från akuten att det bara var en spricka. Själv var jag världens mes och kunde inte ta tag i saken så Eva var så snäll och ryckte in. Jag har en sjuk fobi för brutna ben och höll på att svimma bara hon sa att den kanske var av, världens mes. Kanske tur att jag inte ska bli ridlärare iaf... Sista lektioner gick bra, men vi var alla lite chockade. Sen red jag själv och Kari var en pärla, IGEN! Blev dock snabbt trött eftersom han gått hårt både torsdag och fredag.
     Efter stallet och en dusch träffade jag Stina och hennes dude Teddy för en fika, mycket trevligt. Kvällen spenderade jag hos Cicci'c föräldrar med pizza, godis och melodifestivalen. Fel låt vann, jävla Norrköping, Snälla, snälla var bäst!

Söndag: Var i stallet 06.50. Fodrade snabbt sen dags för dressyrtävling. Kari skötte sig jättebra med tanke på hur han varit innan (lämnat banan, slängt av ryttare mm). Vi red på 59% i LC:n och 56% i LB:n och knep nästan en rosett. Jobbade resten av dagen, fram till 17. Nu har jag precis ätit och tänkte gå och lägga mig så jag kan se Nip/Tuc i sängen innan jag somnar, mmmmm. 

Trött som ett as är jag och kommer säkert vakna med 40 graders feber imorgon, bara för att jag envisats med att köra på som vanligt fats jag inte känner mig kry. Äh, var tvungen att jobba, var ju sjuk förra helgen.


Bjuder på en bild på helgen stora stjärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0