Huvudvärk och pluggångest

ett litet photo booth collage för att illustrera stämningen!

Sitter i sängen i min plugg/slö outfit bestående av den trogna, gamla älsklings Honduras tröjan, tajts och tubsockor. Så skönt så! Har varit i skolan 8.30 till 16 och haft seminarium, pluggat och pratat med studievägledaren (han kan verkligen prata den karl, jisses). Vi kom fram till att jag ska läsa Media och kommunikationsvetenskap som huvudämne (ta en kandidatexamen) och om jag inte får plats där ta Kommunikation i tal och skrift. Sen välja Modevetenskap som breddningsämne och läsa det i ett år (och kanske ta en kandidatexamen i det med, vore såååå coolt!). Hur jag än gör så kommer jag iaf att få läsa minst en termin extra, alltså sammanlagt 3,5 år. Men det känns som om det kan vara värt det.
Så nu sitter jag här hemma och har en mördande huvudvärk och kan inte plugga. Har tenta nästa torsdag och inlämning av uppsatsen dagen efter så jag borde verkligen plugga, har iofs vigt varje dag fram tills dess åt plugg så jag kanske får ha ont i huvudet ikväll. Blev lite gladare förut när jag lyckades med min Thaisoppa =D Starkt så snoret rann och halsen brände, uppfriskande!
Föresten så har jag lagt den korta frisyren på hyllan. IGEN! Jag är helt enkelt för feg, är inte helt säker på att jag är en tjej med kort hår. Tror mer på att försöka liva upp det som är, kanske färga lite? Blev en snygg färg av ljuset på bilden längst upp till vänster, ännu rödare än vad det är nu!? Tror på det faktiskt.
Nu ska jag se om jag kanske kan lyckas läsa lite, känns meningslöst dock eftersom ingenting kommer fastna. Skulle gärna åkt hem till Norpan i helgen och myst på Kulturnatten, men icke. Jag ska plugga. Ska iofs äta lunch med morfar på lördag och se film med Klara någon kväll. Annars är jag fri för kidnappning för korta äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0