I fel element


So far in Norping: Jobbat 7-16 varje dag och så här på fredagen är jag färdig att spy av trötthet. Känner att jag är i väldigt fel element på min arbetsplats. Hänger med testosteronstinna byggarbetare som drar sexskämt, pratar om bajs och lyssnar på Bandit Rock, BARA Bandit Rock. För er som inte vet det så är det ingen mening att lyssna på hård rock om man inte lyssnar på högsta volym, ALLTID högsta volym. Jag gör tappra försök att byta till P3 men blir snabbt nedröstad eller så byter det helt enkelt bara tillbaka till Bandit eller Rix fucking FM (den som gör dagens radioreklam borde seriöst skjutas). Men de är alla hemskt charmiga och snälla men jag befarar att om det fortsätter så här kommer jag snart börja snusa och lyssna på Takida... Klädd i mina Fristads shorts, skor med stålhätta och risigt hår städar jag trapphus, rensar ogräs, målar manskapsbodar och dricker massor med kaffe. Rätt soft faktiskt! Min chef är 18:åriga (hemskt händiga) Linus som inte säger mer än han behöver, det är mest tyst men ack en så bekväm tystnad. Vi kommenterar trafiken, konstaterar lite annat i vår omgivning men är annars överens om att all annat utbyte av åsikter är onödiga (egentligen mest han men jag finner mig i det).


Jag har även umgåtts med Cicci, varit på landet hos mamma, Hasse, Gus och Albin och varit hos mormor. Nu är det helg och imorgon ska jag sova (märks att jag inte är van att gå upp l 6) och jag utfärdar här med ett hårt straff för den som väcker mig imorgon. Nu laddar vi för sista tre dagarna och sen är det WAY OUT WEST ! ! ! ! !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0